• +382 67 001 700 info@braincode.me

Organizaciona kultura

05.09.2024

Organizaciona kultura odražava skup vrijednosti, tradicije,vjerovanja i ponašanja menadžmenta i zaposlenih u korporaciji.

Postoji značajan broj istraživanja koja naglašavaju važnost izgradnje snažne kulture, dok bi prepuštanje slučaju dovelo do značajnih materijalnih i nematerijalnih gubitaka. Nagle i nepredvidive promjene poslovnog okruženja zahtijevaju često organizaciono restrukturiranje, zbog čega je neophodno da lideri adekvatno komuniciraju zaposlenima svrhu poslovnog restrukturiranja i rezultate tog procesa, odnosno na značaju dobijaju „meke vještine“.  Značaj ovih dimenzija transformacionog liderstva raste  u uslovima brzog razvoja digitalnih tehnologija, što za posledicu ima digitalizaciju procesa u okviru kompanije, razvoj nove marketing prakse, ali i stvaranje novih vrsta usluga i proizvoda.

Uspjeh digitalne transformacije je direktno povezan i sa dominantnom korporativnom kulturom u okviru preduzeća. Kultorološke i razlike u korporativnoj kulturi su značajno veće kod  kompanija koje su preuzeli inostrani akvizitori. Da bi digitalna transformacija doprinijela unapređenju poslovnih performansi neophodno je da u kompaniji postoji orgnizaciona kultura koja podstiče i nagrađuje dijeljenje znanja. Pored toga orgnizaciona kultura se mora bazirati na agilnosti i davanju značaja brzom reagovanju na promjene u okruženju. Krajnji cilj transfera znanja je stvaranje vrijednosti za kupce putem novih unaprijeđenih proizvoda ili usluga.

Najefikasniji EKSTERNI faktori koji utiču na uspješan transfer znanja su kombinacija tehnologije, mekih faktora i procesa kako bi transfer znanja bio uspješan. Najznačajniji INTERNI faktori za transfer znanja su: liderstvo, zaposleni, povjerenje, psihološki aspekti, pristupi prenošenju znanja, komunikacija, barijere transferu znanja, upravljanje znanjem i oganizacijsko učenje. Organizacijsko učenje se mora posmatrati kao ključna komponenta za uspjeh na konkurentnom međunarodnom tržištu.

Kulturne razlike mogu unijeti kreativnost u  kompaniju ili, nasuprot tome, stvoriti sporno okruženje. orgnizaciona kultura takođe može biti izvor konkurentske prednosti ako se može promijeniti kako bi se pojačala željena poslovna strategija firme.

Kultura kompanije se razvija tokom dužeg perioda i veoma se sporo i postepeno usvaja.

Korporativnu kulturu visokih performansi karakterišu: lideri kojima se dive i kojii grade organizacije koje se ističu u postizanju rezultata i brizi za svoje zaposlene i korisnike; jasna i uvjerljiva vizija, misija, ciljevi i strategija; jasne uloge, odgovornosti, kriterijumi uspjeha i snažna posvećenost angažovanju, osnaživanju i razvoju ljudi; pozitivno radno okruženje; otvorena, iskrena, jasna i transparentna komunikacija; timski rad, saradnja i uključenost svih; stalno usavršavanje i pristup najsavremenijim znanjima i praksama; spremnost na promjene, prilagođavanje, učenje iz uspjeha i grešaka, preuzimanje razumnog rizika i isprobavanje novih stvari

Tokom procesa reorganizacije ili tokom planiranja, pripreme,  due diligence-a, pregovora, integracije, implementacije i  nakon procesa M&A, pružićemo vam podršku i pomoć u  vezi pripreme ljudi i procesa na promjene, transformaciju organizacione kulture i prenos znanja.

Brain Code - Your Code
idi_gore